UPORABA NAVIDEZNE RESNIČNOSTI

Obogatena resničnost omogoča bogatenje resničnega sveta, torej postavljanje virtualnih vsebin v resnični svet ter s tem spreminjanje pogleda na svet, ki ga poznamo. Kaj je obogatena resničnost si lahko preberete v prispevku TUKAJ, kakšna je razlika med obogateno in navidezno resničnostjo pa TUKAJ.

V tokratnem prispevku bomo pisali o možnostih, ki jih ponuja obogatena resničnost. Z razvojem tehnologije, in z njo pametnih telefonov ter tablic, je področje obogatene resničnosti postalo dostopno tudi uporabniku samemu. Na ta način ni več omejena na velike medije/podjetja, ki si jo lahko privoščijo, ampak je danes na voljo praktično na vsaki pametni napravi, ki ima vgrajen fotoaparat. Fotoaparat je osnova za zaznavanje sledilnika na katerem se potem prikazuje izbrana vsebina. Sledilnik je 2D slika preko katere naš fotoaparat prebere podlago ter na njo postavi določeno vsebino, ki je lahko video posnetek, 3D model, animacija, zvok, povezava na spletno stran in drugo.

Uporablja se lahko tudi brez sledilnika, kjer površine resničnega sveta postanejo podlaga za prikazovanje vsebine. Pa naj bo to cesta, pločnik, omara ali drugi predmeti. Vsebina, ki jo lahko prikazujemo je enaka kot omenjena zgoraj. Le da ta možnost uporabe obogatene resničnosti razširja možnosti uporabe s prekrivanjem resničnih objektov. Kar pa lahko kombinirano z uporabo GPS koordinat in tako ustvarimo virtualni vodnik po mestu ali pa na tej osnovi prekrijemo celoten resničen objekt in prikažemo popolnoma virtualnega. To pa je možnost, ki ponuja možnost spreminjanja pogleda na resnični svet ter odpira svet novih izkušenj.

S sledilnikom
3D animacija
S sledilnikom
3D model in gumb do spletne strani
S sledilnikom
Video posnetek

 

3D model in zvok
S sledilnikom
3D animacija in video posnetek

 

3D animacija in zvok
S sledilnikom
Spletna povezava

 

Video posnetek in spletna povezava

Najbolj splošno poznan primer, lahko bi rekli da kar na svetovni ravni, uporabe obogatene resničnosti je aplikacija Pokemon GO, ki je v celoti spremenila dojemanje sveta, in omogočila uporabo zunaj ter interakcijo z resničnim svetom na povsem novem nivoju. Če pa pogledamo nekoliko nazaj, smo lahko obogateno resničnost spremljali le na televiziji, pa čeprav je nismo tako dojemali. Podajamo nekaj možnosti uporabe na primeru nogometne tekme in uporabe navidezne resničnosti:

  • Prikazovanje s puščico kako je ali bi lahko potovala žoga
  • Za prikaz posameznih igralcev, postavitev na igrišču, prikaz logotipa kluba in drugo
  • Za prikazovanje oglaševalskega materiala, ki je lahko na posameznih zaslonih različno

Obogatena resničnost za prikaz ekip

Obogatna vsebina na različnih zaslonih

Z razvojem novih tehnologij se spreminja tudi področje obogatene resničnosti, in ravno zaradi tega je le ta v izjemnem porastu, saj se lahko uporablja v skoraj vseh aspektih življenja, tako v poslovnem kot zasebnem svetu. Spodaj podajamo nekaj kategorij kjer se obogatena resničnost že uporablja ali pa bi se lahko:

  • Založništvo
  • Arhitektura
  • Šport
  • Avtomobilska industrija
  • Arheologija
  • Izobraževanje
  • Oglaševanje
  • Zgodovina
  • Literatura
  • Zdravstvo
  • Umetnost
  • Industrija
  • Simulatorji
  • Vojska
  • Navigacija
  • Delovno mesto
  • Predvajanje dogodkov
  • Muzeji
  • Galerije
  • Glasba
  • Maloprodaja

Zgoraj našteta področja so le nekatera v katerih lahko uporabimo obogateno resničnost, saj omogoča skoraj neomejene možnosti za uporabo in doseganja končnega cilja. Kot že omejeno, lahko z razvojem tehnologije posegamo na vsa področja življenja, jih bogatimo in spreminjamo pogled kako ta svet vidimo. Le vprašanje je kako daleč lahko vidimo in kako široko lahko razmišljamo. Največja ovira smo mi sami, ali smo pripravljeni razmišljati širše, izven okvirjev, ali lahko ustvarimo najbolj zanimive in nepozabne izkušnje za uporabnike ali oglaševalce. Tako obogatena resničnost ponuja bolj poglobljeno uporabniško izkušnjo in uporabniku omogoča večje doživetje ob uporabi.