- 0 Comments
OBOGATENA RESNIČNOST
Obogatena resničnost, lahko tudi razširjena resničnost, ali po angleško Augmented Reality oziroma krajše kar AR. Gre za tehnologijo, ki bogati ali razširja naše fizično okolje z dodajanjem virtualnih informacij. Če povemo drugače, obogatena resničnost omogoča dodajanje virtualnih elementov – kot so video posnetki, 3D modeli, animacija, povezave in drugo – resničnemu svetu. S tem pa lahko spreminjamo dojemanje resničnega sveta.
Sam izraz sega v leto 1990, in prva uporaba obogatene resničnosti za komercialne namene je bila na televiziji in vojski. Z razvojem interneta in pametnih telefonov pa je obogatena resničnost prešla v drugo fazo razvoja, in danes je v veliki meri povezana z interaktivnostjo. Saj omogoča, da se vsebina direktno projecira na fizične stvari, s tem pa se spoji z realnim časom.
ZGODOVINA
1980: Steve Mann razvije prvi prenosni računalnik imenovan EyeTap, ki ga je izdelal z namenom nošenja na glavi pred očmi. Naprava je posnela nek dogodek in ga prikazovala vsem uporabnikom, ki so uporabljali naglavni set. Leta 1987 sta Douglas George in Robert Morris razvila prototip naglavnega zaslona (HUD). Prikazoval je astronomske podatke na realnem nebu.
1990: Leto je zaznamovalo rojstvo izraza “Augmented Reality” oziroma obogatena resničnost. Prvič se pojavi v delu Thomasa Caudella in Davida Mizella – raziskovalca pri podjetju Boeing. Leta 1992 je Louis Rosenberg, zaposlen pri ameriškem letalstvu, izdelal AR sistem poimenovan Virtual Fixtures. Leta 1999 je skupina znanstvenikov pod vodstvom Franka Delgada in Mika Abernathyja testirala nov navigacijski program, ki je generiral podatke s pist in ulic preko kamere v helikopterju.
2000: Leta 2004 je Trimble Navigation predstavil naglavni sistem za zunanjo uporabo.
Danes: Danes se obogatena resničnost uporablja na več področjih, omogoča vsakdanjo uporabo na pametnih telefonih ter nam lajša življenje pri navigiranju po svetu.
TIPI OBOGATENE RESNIČNOSTI
Danes obstaja več kategorij obogatene resničnosti, ki se razlikuje glede na namen uporabe in končnega cilja. Spodaj vam predstavljajo različne možnosti uporabe obogatene resničnosti, ki vam jih lahko pripravimo in tako obogatimo vaš svet:
- Obogatena resničnost osnovana na sledilniku
Obogatena resničnost osnovana na sledilniku ali prepoznavanju slike uporablja kamero naprave in vidni sledilnik na katerega postavi različno obogateno vsebino. Dejansko lahko prepozna katerokoli sliko, ki jo določimo in na njo postavi želeno vsebino. Ob tem aplikacija izračuna tudi orientacijo in pozicijo vsebine, ki je postavljena na izbran sledilnik.
- Obogatena resničnost brez sledilnika
Ta možnost obogatene resničnosti se uporablja v veliko primerih, saj deluje na osnovi prepoznavanja lokacije ter glede na to prikazuje vsebino. Ta možnost je podprta zaradi pametnih naprav, ki omogočajo prepoznavanje lokacije. Največkrat se uporablja v kombinaciji z zemljevidom oziroma podajanja informacij, kjer se nahaja izbrana lokacija.
- Obogatena resničnost na osnovi projekcije
Deluje tako, da projecira umetno svetlobo na površine resničnih predmetov ter omogoča človeško interakcijo. Zaznavanje uporabnikove interakcije se izvede z razlikovanjem med pričakovano/znano projekcijo in spremenjeno projekcijo, kar je povzročil uporabnik.
- Obogatena resničnost na osnovi prekrivanja
Z delnim ali popolnim prekrivanjem zamenjamo realni pogled objekta ali prostora z novo obogateno vsebino. Pri obogateni resničnosti na osnovi prekrivanja ključno vlogo igra prepoznavanje objekta, ki ga potem zamenja z izbrano vsebino.
Če vse skupaj povzamemo, obogatena resničnost omogoča dodajanje virtualne vsebine realnemu svetu, s čimer do neke mere zabriše meje med obema svetovoma. Obogatena resničnost omogoča nadgradnjo trenutnega sveta ali vsebine ter uporabniku ponudi bolj pogolobljeno izkušnjo. Z njo se opira nov svet, ki uporabnikom omogoča nove izkušnje, oglaševalcem pa nove možnosti dostopanja do uporabnika. Z njeno uporabo lahko omejeno področje razširimo s »skoraj« neomejenimi možnostmi. Z uporabo obogatene resničnosti boste stopili korak dlje, obenem pa bližje k uporabniku ter mu s tem omogočili bolj poglobljeno prepoznavanje vaše vsebine.